-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3737 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

رفع شكاف نسل اول و دوم و سوم انقلاب چگونه ميشود؟



واقعيت اين است كه اگر نسل جوان درك شود و شناخته شود و از اين سرمايه عظيم مملكت پس از شناخت آن خوب استفاده شود و تمام آنها كه در اين رابطه مسئوليت دارند به مسئوليت خود عمل كنند ما به راحتي ميتوانيم خلاء حاصل شده بين نسلهاي انقلاب را پر كنيم، توجه به شرايط خاص زمان و محيطي كه جوان فعلي در او رشد كرده، نيز نقش اساسي دارد، رهبر بزرگوار انقلاب در ديداري كه با جوانان داشته ضمن تشبيه جمعيت عظيم جوانان كشور به يك رودخانة مواج و پرفيض ميفرمايند: اگر برنامهريزان و مسئولان كشور عاقلانه، خردمندانه و با شيوه علمي اولاً اهميت اين رودخانه را بشناسند و ثانياً نقاط و مراكزي كه به آب اين رودخانه نياز دارند، بشناسند، ثالثاً برنامهريزي و كانال كشي كرده و آب را بجايي كه نياز است هدايت كنند، آنگاه هزاران مزرعه و باغستان از اين نعمت بيدريغ الهي سرسبز و هر نقطة ويراني آباد خواهد شد، و واقعيت اين است كه جوان ايراني كه در دهة 50 و 60 آن معجزهها را آفريد چراامروز نتواند، و خود ايشان توصيه ميكنند كه به جوانان مناعت طبع و عفت اخلاقي و اطمينان به نفس و اعتماد بخود و صداقت و شجاعت بياموزيد، در آنها ارادة پولادين و انضباط اجتماعي و وجدان كاري به وجود آوريد بعد هم برايشان برنامهريزي كنيد. ايشان ضمن اينكه جوان امروز را پرورش يافته محيط ديني جامعه ميدانند و او را آگاه و با معرفت و بصير و سياسي و اهل تحليل ميشمرند ميفرمايند: البته احتياج دارد كه تغذيه معنوي و فكري و دائمي شود. ابزارها و فعاليتها و كارهاي فرهنگي بايد در اختيار جوانان قرار گيرد، روحانيون روشنفكر و دانشگاهيان مؤمن بايد در مقابل ايمان جوانها احساس مسئوليت كنند.

بنابراين درك جوان امروز و توجه به نيازها با لحاظ شرائط خاص امروز كه متفاوت با شرائط اول انقلاب و يا زمان جنگ است، و انجام وظيفه تمام آنها كه در اين زمينه مسئوليت دارند اعم از والدين، نهادهاي فرهنگي، روحانيت و ... ميتواند ما را در رفع شكاف نسلهاي انقلاب كمك كند.





















































مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.